2007-08-30

Mr. Suitcase - Where I belong

Vad skulle världen varit utan Billy Rimgard i Mont Ventoux, Billy Rimgard under hans forna besök på thecricket.nu, som författare av en av de få bloggarna jag fortfarande läser "Beneath a Steel Sky" och kanske mest av allt som hans alter ego Mr. Suitcase? Det känns ibland som att vi nästan startade L'amour à trois för att kunna skriva om hans projekt och min kärlek för mjukistechno på popmanér blev dels allvar med Eurosport i en underjordisk Icabutik vid Hornstull men framför allt med "La Menteuse" en eftermiddag i Johan Sundbergs powerbookhögtalare.

Den 9e september 2006 stod vi beredda på centralstationen i Malmö för att möta Billy och Sanna Fischer med rosor och några RCA-kontakter. Rosorna var för kärleken och kontakterna nog mer för att de efterfrågats inför kvällens engagemang på Retro. Den sista sensommarnatten var ljummen och Johan från Nicolas Makelberge överraskade med att besöka källaren. Konserten med Mr. Suitcase var som att färdas åter till Motala Folkets Park 1996 när min pappa följde med för att se Kent eftersom han förstod att månader av intensivt lyssnade i mitt pojkrum måste betyda någonting. Hade han fortfarande förstått mig och följt med hade dessutom hans revben inte behövts brytas eftersom klubbesökare i Malmö idag är mer tålmodiga och mjuka än östgötaslättens högstadieligister i mitten av nittiotalet.

Imorgon flyttar euforin från den bortglömda salen i Folkets Park åter söderut till Malmö. Det är 1996, 2006 och 2007, samtid och framtid, ångestpopen är utbytt och det är kanske sommarens sista afton eller i alla fall sensommarens och kanske världens sista I LOVE! L'amour pour toi. Innan jag somnar i natt ska jag önska att vi möts där.

Douglas aka Kopia har remixat Mr. Suitcase på ett underbart vis och det skriver han om på Eenmateriaal. Maila ett gulnat fotografi, en sångönskning, ett recept eller nothäfte till oss på lamouratrois@gmail.com så kan du få en gästlisteplats. Annars möts vi ändå på Jeriko kl 23-03 och det är gratis innan 00.

1 Comments:

At 30/8/07 21:13, Blogger johan said...

En eftermiddag i San Diego, vill jag minnas. London skänker er en tanke i morgon kväll.

 

Skicka en kommentar

<< Home