2007-01-12

Teki Latex (ft. Lio) - Les Matins de Paris (Paul Flangerio remix)


En till pepplåt till I Love! Morgnarna i Paris, då man slutligen beger sig hem efter en natt som aldrig borde ha tagit slut, kapsuleras här i ett euforiskt stycke berg- och dalbana till livsglädje. Teki Latex (och Lios!) möte mellan Alice Deejaytrance, Parishouse avec vocoder och vackra franska mjukismelodier som fullkomligt exploderar i kärlek gör "Les Matins de Paris" till det mest överväldigande livsglada (jag upprepar ordet för att det är det enda passande) som jag hört på väldigt länge. Jag funderar på om jag ska spela den två gånger, eller ännu fler, ikväll. (Tack Fluokids, tack Discobelle.) (Surkinmixen är inte lika bra, men ni kan ladda den här.)

13 Comments:

At 12/1/07 16:53, Blogger Unknown said...

Fint att komma hem en eftermiddag och se så många nya låtar. tack så mycket!

 
At 12/1/07 17:49, Blogger johan said...

Fint att komma hem och läsa ditt inlägg, Pontus. Vi fick något slags ovanlig, kollektiv bloggvilja i veckan, verkar det som.

 
At 14/1/07 12:23, Anonymous Anonym said...

Hej Clitspitanvändare. Extra kul att ni verkligen lägger ner energi på att leta reda på låtar själva. Det är ju det som gör det så kul att leta och leta liksom, någon som uppskattar ens arbete och använder sig av det.

Varma hälsningar och tack för allt!

 
At 14/1/07 14:03, Blogger johan said...

Svårt att toppa bitterheten i det där inlägget. Skriv och stå för vem du är samt precisera vad du menar så blir det lättare att förstå vad du egentligen syftar på. På det viset undviks även sådan onödig förvirring som uppkommer ur inlägg som ditt. Var den här låten kommer ifrån preciseras tydligt i posten. Jag tror på internets storhet och inte småaktighet. Gör du?

 
At 14/1/07 15:21, Anonymous Anonym said...

Du vet vad jag menar. Spelar ingen roll vem jag är, jag talar för många. Angående småaktighet så tycker jag att det är småaktigt att plocka andras grejjer rakt av och posta, inte bara småaktigt, otroligt fantasilöst dessutom.

 
At 14/1/07 17:42, Blogger johan e said...

"jag talar för många" - fantastiskt! Nåja, bloggen är fri, tycker du att vi är småaktiga och fantasilösa så är det enkelt att låta bli att läsa. Ännu bättre vore det förstås om du startade en egen blogg där du bara postar låtar som ingen annan skrivit om förut. Vi lovar att läsa!

 
At 14/1/07 20:05, Blogger johan said...

Anonym: jag tycker inte om att föra en diskussion i en otrevlig anda, men jag har otroligt liten respekt för sådana som dig - som vill vara anonyma samtidigt som de hävdar att de talar för många. Dessutom är dina påståenden väldigt roliga. Som att internet vore så litet att allting går att spåra till en ursprunglig källa. Som att inte allting handlar om att dela. Jag ser också fram emot att läsa din blogg där du bara postar låtar som ingen annan skrivit om förut, som aldrig funnits att tillgå förut. Om den håller lika fantastisk kvalitet som dina inlägg lovar, så tar jag av hatten för dig, kära övermänniska. Tills dess ber jag dig att inte kommentera mera. Diskussionen pågår någon annanstans, om du är vad du säger att du är vet du var, och då kan vi prata där. Så länge tycker jag att du borde typ ta en promenad eller baka en kaka, kanske resa någonstans, ty lite perspektiv och omvärldsanalys skulle knappast skada...

 
At 14/1/07 21:04, Anonymous Anonym said...

Humor på hög nivå.

Eftersom jag la upp låten på Clitspit kanske jag kan kommentera detta.
Jag fick själv låten av Pharrell fån Fluokids som fick den direkt av Teki för att sprida, la ut den på vår egen blogg Discobelle och la även ut den på Clitspit. Alltså, Ace har inte bara plockat låten utan att ge någon credd, då han ju länkar både till Fluokids och Discobelle i själva inlägget samt till Clitspit i länklistan. Jag ser inga problem med att lägga ut låtar som man har hittat någon annanstans så länge man ger credd. Vad jag däremot ogillar är detta gnäll som dessutom kommer från någon som inte vågar stå för sina åsikter utan väljer att vara anonym. Läs inläggen ordentligt i fortsättningen!

 
At 15/1/07 00:06, Blogger Björn said...

Det är väl kul med exklusivitet ibland men just den här aktualitetshetsen kring mp3bloggar och, i detta fallet, anonyma personer som inte gjort musiken men ändå vill hålla den för sig själv efter att uppenbarligen i sin tur lånat den någonstans tycker jag känns rätt deprimerande och jobbig om än samtidigt lite festlig i vår anonyme väns lite ogenomtänkta och lätt illvilliga tappning. Jag var rätt säker på innan att man skriver om sånger för att man vill att ännu fler ska få upptäcka hur fantastiska de är men kanske var det en missuppfattning som jag dock kan lova att jag lyckligt kommer fortsätta att upprätthålla.

 
At 15/1/07 00:26, Anonymous Anonym said...

Jag hoppas ni fortsätter att skriva/tipsa om bra musik och sprida den glädje och energi som man finner i musiken. Tack för en bra blogg!

 
At 15/1/07 00:30, Blogger johan said...

Tack. Först och främst till Martin för stödet, sedan till Björn, Johan, Buzz och andra som får mig att tro på mänskligheten lite igen. Idioti ska inte få en irriterad så lätt, men det kommer ändå åt mig på något vis. Det har naggat retande i bakhuvudet en stor del av dagen, men era inlägg, Brideshead Revisited och lite rött vin hjälper förlåtandets och överseendets mekanismer komma igång lite snabbare igen. Men gee, lite tappar man allt sugen för allt sådant där man läser. Deprimerande nog...

 
At 15/1/07 08:48, Blogger Laban said...

Ha ha! Jag skulle skriva något annat men min word verification blev "soppkuk" så nu kan jag inte komma ihåg vad jag skulle skriva!

 
At 16/1/07 20:17, Blogger Mart said...

jag har också råkat ut för en idiot som kallade mig det ena nedvärderande ordet efter det andra. Också den personen var anonym.

Det första som slår mig är att det kanske är samma person som kommenterat.

När pessimisten i mig börjar tänka minns jag att de flesta människor är egocentriska och ondskefulla.

Vissa mer elaka och svartsjuka än andra.

Ni sprider glädje genom musik. Fortsätt med det ni gör!

 

Skicka en kommentar

<< Home