2006-05-29

Tanzmusik - Auf Deutsch

...och när svenskar vill kommunicera på tyska kan en sådan här minimalistisk eurosång uppstå. Ibland blir jag tveksam till det sparsmakade och repetitiva i Auf Deutsch men den förfinade skoltyskan Malin och Johanna lärt sig väger oftast upp det. Jag önskar att mina 5 år av eftermiddagar tillsammans med stränga tysklärarinnor och "Alles Klar" kunde resulterat i någonting som i alla fall hjälpte mig förstå texten mer än vad jag gör men tyvärr kan jag bara konstatera att det tyska språket måste vara en acquired taste. Förr brukade jag tycka det lät fult men nu njuter jag av varje sch-ljud som letar sig fram genom mina hörlurar.

3 Comments:

At 29/5/06 21:30, Anonymous Anonym said...

Hej hej,

Hittade nedanstående länk på internet, och tänkte att jag kan dela med mig av fyndet. Som en slags tack-för-all-bra-musik-present. Nämligen:

Junior Boys - So This Is Goodbye

Laddas med fördel ner ifrån:
http://rapidshare.de/files/21632099/SoThisIsGoodbye.zip.html


/N

 
At 30/5/06 11:00, Anonymous Anonym said...

Martina njuter inte av tyskan. Frau Sundström har förstört allt!

 
At 30/5/06 16:40, Blogger martin said...

jag ska remixa tanzmusik! se upp för det!

 

Skicka en kommentar

<< Home