2006-05-27

Pet Shop Boys - The Resurrectionist


Vaknade upp till min 25e födelsedag väckt av min mamma som var på väg till Paris för att vi gett henne det i present. Jag tycker i allmänhet att vi borde försöka ge varandra fler presenter eftersom man blir så glad av dem även när de är små. Det är ju faktiskt på allvar så att det är tanken som räknas och helt osökt började jag tänka på er, kära läsare. Klart att ni också ska ha en present en fin dag som denna, när sommaren tycks vara tillbaka, malmöborna får gå på Heavenly eller The Rumble och nakna livsnjutare återigen befolkar kallbadhuset samtidigt som par bjuder varandra på italiansk glass i Västra Hamnen.

Jag trodde den här sången hette I'm with stupid (the Resurrection Goetz B extended remix) men det var alldeles förvirande för en gammal man som jag så jag döpte om den till The Resurrectionist. Detta eftersom jag inte kunnat gissa att några beståndsdelar alls av I'm with Stupid varit inblandade och det sjungs Resurrectionist ofta. Sedermera visade det sig att det också var den rätta titeln (se kommentarerna). Den har ett långt arenatechnointro, men bara som om Mr Suitcase släppts in på en arena, och en Pet Shop Boys-klassisk melodislinga som gör att mitt leende blir charmerande stort. Hoppas du ler i kapp min vän. Grattis!

4 Comments:

At 27/5/06 15:05, Anonymous Anonym said...

25 years and runnin'! grattis!

 
At 29/5/06 14:17, Anonymous Anonym said...

alltså, låten är ju en b-sida på singeln im with stupid och heter The Resurrectionist. har inget med im with stupid att göra i huvudtaget.remixen är oxå med.

 
At 29/5/06 18:36, Blogger Björn said...

Jaha. Det var ju härligt att Pet Shop Boys och jag tyckte att den skulle heta samma sak och i framtiden ska jag inte tro på någonting jag läser. Tack för tillrättavisningen fina panda. Det blir ofta fövirrat i gamla mäns huvuden.

 
At 29/5/06 23:14, Anonymous Anonym said...

när gloomy panda inte är gloomy och kidnappar små barn på nätterna och äter upp dem, är han en snäll panda. och fin.

girls dont cry som oxå är med på singeln är även den mkt fin.

 

Skicka en kommentar

<< Home