2006-05-13

Barbara Morgenstern - The Operator

Musikens viktigaste syfte är ofta att ta mig någon annanstans för ett tag. Ibland lyssnar jag lite på Burt Bacharach för att känna mig lyxig men sen finner jag alltid min väg tillbaka till Barbara Morgenstern eftersom hon är lite mer som jag, lite mer kantig, lite yngre och egentligen lämpligare för en total verklighetsflykt. Det är verkligen ingen slump att Barbara arbetat tillsammans med mig på kontoret hela den här veckan. Har ni någonsin gått i regnet när det precis upphör och lämnar plats för sol och kanske en avlägsen regnbåge? Precis så är det varje gång jag sätter på The Grass is Always Greener där väna pianon samsas med gnistrande utbrott från Morgensterns centraleuropeiska laptop. Det går inte att låta bli att ta det till sitt hjärta. Tyska är som vanligt det nya franska hemma hos mig.

(Barbara vekar tycka om samma musik som jag också för hon har gjort en liten remix av (This is) The Dream of Evan and Chan av Dntel)

3 Comments:

At 13/5/06 20:10, Blogger Björn said...

Ikväll är det premiär för nya fina Heavenly på Amore vid kajen i Malmö. Kopia spelar med lite andra och jag har klätt upp mig i min nya godsägarlook som innebär skjortor, cowboyscarfs och västar.

 
At 15/5/06 00:50, Anonymous Anonym said...

Undrar hur jag kom hit? Men iaf, hej Björn!

 
At 15/5/06 07:04, Blogger Björn said...

Hej Sandra! Välkommen givetvis.

 

Skicka en kommentar

<< Home