2006-02-14

Ellen Allien & Apparat - Retina

Den kommande skivan med Ellen Allien och Apparat, som tydligen släpps i april, är helt fantastisk. Jag borde inte ens försöka beskriva musiken, men "Orchestra Of Bubbles" är både klurigt elektronisk och poppig, svängig dansmusik på samma gång. Helt rätt i min bok med andra ord.

Det är hopplöst svårt att välja en låt att skriva om också, men jag fastnar vid de fina stråkarna i "Retina" varje gång jag lyssnar.
Skivan får mig att fundera på det här med releasedatum och sånt där. Att skriva om en låt från en skiva som har läckt och inte kommer släppas på ett par månader känns faktiskt lite ambivalent. Det är mest konstigt dock, varför ska "Orchestra Of Bubbles" ligga inlåst på ett kontor nånstans bara för att vänta in ett releasedatum? Nä, gör som The Knife och inse att musiken redan är spridd, släpp skivan med detsamma!

4 Comments:

At 14/2/06 17:36, Anonymous Anonym said...

Mmm så vackert!

Rapidshare har f.ö. blivit jäkligt rapid, tankar i hundrafalt många fler kilobytar/s än zshare å sendme.

 
At 14/2/06 20:08, Blogger skypher said...

Helt klart ett monsterbra album. Ligger i toppen för 2006 för min del :)

 
At 15/2/06 20:49, Anonymous Anonym said...

Idag läckte Booka Shade's "Movements" oxo fö.

 
At 16/2/06 10:10, Anonymous Anonym said...

oink! oink!

 

Skicka en kommentar

<< Home