2006-02-10

Differnet - It Never Entered My Mind (live)

Så var det återigen dags att hylla ett av Sveriges allra finaste skivbolag. I dagarna kommer årets första släpp från Friendly Noise; Most Valuable Players "You In Honey" och samlingsskivan "Are You Scared To Get Happy?". Mattias och Stefan släpper inte bara ett fantastisk musik, de skriver även de finaste pressreleaserna och de mest läsvärda bloggarna. De har dessutom, var för sig, påverkat mitt musikintresse och mitt musiklyssnande mer än någon annan.

Stefan var en av dem som låg bakom popfanzinet Benno, som fick mig att upptäcka bland annat My Favorite, Lucksmiths, Barcelona, Sarahbanden och 7"-singeln. Benno bjöd in mig till en värld av pop och räddade mig från nittiotalets oändligt tråkiga "alternativa" musik. Mattias i sin tur startade internettidningen Twisterella, i vars sällskap jag lämnade den mer konventionella gitarrpopens sfär och hittade musik som sökte efter nya utryckssätt, musik som vågade lämna rockens stereotyper bakom sig och som hittade nya vägar.

Differnet hörde till favoriterna på Twisterella och på AYSTGH? gör de sin version av en annan Twisterellafavorit, Embassy's "It Never Entered My Mind". Ett självklart möte känns det som. Dessutom får vi möta Differnetfåglarna igen.
Världens bästa fåglar.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home