2006-01-30

Bob Sinclar - Love Generation (Light Returning Rebuild by Peter Nilsson)

The sound tonight is the sound of light!

Peter Nilsson, från Cdoass och Autumn 66, gör om och gör fint. Genom att först och främst klippa bort Jamaicarösten som förstör allt, och sjunga in lite Servicedoftande sång istället, så förvandlar han Bob Sinclairs "Love Generation" från lite plastig kaffehouserasta till perfekt dansgolvsindie. Och tillsammans med den trista sången försvinner allt som var dåligt. Kvar återstår bara det fina instrumentala; melodierna, pa-pa-pomsen, visslingarna och en perfekt pur pop-känsla. Samt en suverän låt som äntligen hittat hem och slipper clowna sig mera.

6 Comments:

At 30/1/06 19:08, Blogger Johan B said...

Jag har inte hort den annu men jag ar helt overtygad om att det har kan vara den basta postningen hittills pa LAT. Bob Sinclair minus lattesoundet, kan det bli battre? For kansla for nagon form av svang det har han verkligen. Gym Tonic raddade senare delen av 99 for mig i alla fall.

 
At 30/1/06 22:20, Anonymous Anonym said...

Ah, längtansfullt. Tankarna flyr åt olika håll, men möts till slut under en melankolisk diskokula.

 
At 30/1/06 23:11, Blogger Johan B said...

Nu har jag lyssnat och det stämmer bra. Det här är helt magiskt. Så jävla magiskt.

 
At 31/1/06 22:41, Anonymous Anonym said...

Bob Sinclar heter han.

 
At 1/2/06 21:17, Anonymous Anonym said...

hej hej, ville bara tipsa om en svenskt demoband jag stötte på. de heter blind terry. kolla på http://www.myspace.com/blindterry

 
At 2/2/06 15:34, Blogger johan said...

Tack Maxim. Vi ändrade det.

 

Skicka en kommentar

<< Home