2005-12-06

Certainly Sir feat Ben Gibbard - Midnight Again

Någonstans i mitten av Sverige sitter Panache, Kristoffer Lecander, och gömmer sig från omvärlden med att göra, mixa och tipsa om fantastisk musik. Johan E utnämnde honom tidigare till Vellinges genom tidernas största softrockkännare, och den gudsförgätna hålan (som jag lyckligtvis bara passerat igenom) skulle - i alla fall om musiksmaken påvisar ens godhet som människa - behöva honom som borgmästare. Jag skulle vilja rekommendera hans december-mix, den är antagligen hans trevligaste hitills. I alla fall första hälften är mjuk och fin och samtidigt svängig. Jag skulle gärna posta flera spår, men tills jag hittar t ex öppningslåten - Bart Davenports "My Brother Woody" - som mp3 får ni hålla till godo med bidraget av en annan L'amour-favorit; Ben Gibbard. Här gästar han Certainly Sir på en vackert svävande sång. Man kan undra varför Ben inte alltid gör underskön electronica, och önska att han skulle stanna borta från OC-favoriterna i Death Cab for Cutie lite oftare, eller åtminstone ändra stil på projektet. Nu har jag i alla fall en blipbloplåt (som Ella & Korro hade sagt) till av Ben att lära mig alla orden till!

6 Comments:

At 7/12/05 01:46, Blogger Björn said...

Oh! Det var ju den har laten jag pratade om forut som jag sa garna ville hora ju. Jag ska lyssna pa den direkt nar jag kommer hem fran min businessclass.

 
At 7/12/05 12:00, Anonymous Anonym said...

Trust me, jag vill inte vara borgmästare i den jävla hålan! ;-)

(tack för länken.)

 
At 7/12/05 15:43, Anonymous Anonym said...

länken verkar ju inte funka

calle

 
At 7/12/05 16:54, Blogger johan said...

Rapidshare var nere några timmar verkar det som. Nu ska d funka igen.

 
At 7/12/05 17:22, Blogger Björn said...

Jag tycker inte du ska vara borgmästare där Kris för din sida (fantastisk) och musik (samma) är för bra för att offras för Vellinge. Det skulle vara tvungen att vara en mer pampig stad som Bilbao kanske.

 
At 7/12/05 23:12, Blogger johan said...

Vad snackar du om Björn? Bilbao!? San Sebastian i så fall, Donostia, cheeze-uz...

 

Skicka en kommentar

<< Home