2005-12-02

Benny Benassi - California Dreaming (remix)

Nyligen hemkommen från Finland ägnar jag mig åt att dansa bratdansen (veva-med-armarna-i-luften!) till Benny Benassis briljanta techno-remix på "California Dreaming". Ikväll ska jag spela Hits for Kids på en klubb vars namn och plats måste förbli okänd, så jag kommer drömma mig bort igen. Inte till Kalifornien, utan till ett ställe där fantastisk musik faktiskt går hem och man kan spela precis vad man vill. Tack Hot Service för att ni gav mig den här fina bekantskapen! Nu ser jag ännu mer fram mot den gamla drömmen om en uppföljare till Chungking Express, där Wong Kar Wai givetvis uppdaterar även musiken.

(Kuriosa: bilden är tagen av mig 20 meter ifrån Big Bears lyxiga San Diego-hem.)

2 Comments:

At 2/12/05 19:45, Blogger Björn said...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Pop, glowsticks, Benassi. Briljant var ordet. Jag ska också försöka mig på bratsdansen ikväll på ett ställe som ligger downtown som jag nästan hatar och det kostar 30 dollar att gå in. Vansinne men jag har hört att de ska ha en artificiell grotta där inne. Värt inträdet? Givetvis.

 
At 2/12/05 23:46, Blogger Björn said...

Jag sitter förresten och tittar ut på just det där nu fast det är lite ljusare och lite fulare eftersom det står en gigantisk karl och borrar mitt i vägen av utsikten. Det är precis som i den där technovideon. Jag funderar på att ta ut mina högtalare utanför, spela Benassi för honom och se om han börjar dansa med borren. Det skulle vara toppen.

 

Skicka en kommentar

<< Home