2005-12-05

Belle & Sebastian - Another Sunny Day

Egentligen borde man väl ha räknat ut Belle & Sebastian för längesen. De kommer ändå aldrig göra ett album som "The Boy With The Arab Strap" igen. Men så fångar de ögonblick som "Another Sunny Day", som får en att känna allt det där för bandet unika på nytt. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men det känns ungefär som när man var liten och solen lyste en i ögonen, och man gick på grusvägen mellan alla träden på väg för att köpa läsk i staden. Om man nynnat på en melodi då - med barnslig förväntan i rösten och glädje blandat med melankoli i själen (för att sommaren snart skulle vara över) - hade det låtit ungefär såhär.

Albumet har som bekant läckt, så Matador släpper låten själva (tidigare fanns den bara i en bootleggad liveversion). B & S har även en live-cd på gång, tillgänglig enbart via Itunes Music Store.

2 Comments:

At 5/12/05 02:02, Blogger Björn said...

Fin text mr Ace och jag håller med fast jag har tyckt om varje album. Inget kanske blir lika bra men man blir ändå lika glad varje gång det kommer en ny skiva.

 
At 12/12/05 13:46, Blogger Björn said...

Vi ska börja planera en kupp tillsammans för att få in dig Anna. Jag kanske kan ha en stor rock på mig som du kan gömma dig i eller så kan du låna mitt gamla leg och så kan vi dansa till Wrapped up in books och köpa Belle and Sebastian merchendise. Det blir grymt!

 

Skicka en kommentar

<< Home