2006-07-21

Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden Colours

I min lilla serie om artister jag upptäcker sent i livet (i vilken Kate Bush och Brian Eno & David Byrne redan har avhandlats) har jag nu kommit fram till David Sylvian. David var en gång i tiden stjärna i bandet Japan och är sedan dess firad soloartist. Själv var jag snudd på ovetande om detta tills alldeles nyligen då jag fick höra Nine Horses, som fick mig att spärra upp öronen och vilja höra än mer.
Jag har dock inte riktigt kunnat samla mina tankar om Nine Horses ännu, så under tiden får ni njuta av Forbidden Colours.

2 Comments:

At 22/7/06 01:19, Anonymous Anonym said...

David Sylvian är en tråkmåns, men har gjort fantastisk musik. Han har varit gift med Ingrid Chavez (som lirat med Prince) och de måste vara jordens mest omaka par (förstår att dom skiljde sig). Anyhow. Heartbeat (Tainai Kaiki II) är en helt fantastisk låt, där Ingrid gästar med någon slags rap (hahaha). Jag önskar bara någon kunde Pet Shop Boys-a till honom. Hm.

Hans bästa skiva är Secrets of the beehive.

 
At 11/8/06 01:05, Anonymous Anonym said...

Sylvian är gud!

För dom som inte upptäckt det ännu rekomenderas:
Japan:Quiet Life
Japan:Gentlemen..
Japan:Tin Drum
Sylvian:Briliant trees
Sylvian:Gone to earth
Sylvian:Secrets of the beehive
Nine Horses: Snow bourne sorrow
Sylvian: Everything&Nothing(samling)

 

Skicka en kommentar

<< Home