2006-01-20

Todd Terje - Eurodans

Hade egentligen tänkt skriva om Jonas Lindgrens fantastiska "Lights Will Guide You, Home" men jag lyckas inte sätta ord på mina känslor så jag lägger en länk till skivan här istället. (Förresten, vad ska man egentligen kalla en samling låtar som släpps som mp3or? Det är ju inte en skiva, men jag skrev det för jag kom inte på något bättre.)

Dagens låt är något helt annat. Att L'amour à trois gillar norrmän är ingen hemlighet precis. Todd Terje är ännu en av dessa fina människor från den sista sovjetstaten, och förra året släppte han en fin tolva med namnet Eurodans. Man fattar ju redan innan man hört låten att det är bra, liksom!

2 Comments:

At 20/1/06 15:28, Blogger johan said...

Den sista sovjetstaten!

 
At 20/1/06 18:34, Blogger Johan B said...

Hans pseudonym maste vara take fran Todd Terry. Todd Terry om han varit fran Trondheim alltsa. Todd Terje. Det ar bra, jag gillar det.

 

Skicka en kommentar

<< Home