2006-01-19

Hot Chip - Just Like We (Breakdown) (DFA Remix)

Förlåt! För att vi har varit så sega de senaste dagarna och inte orkat skriva. Jag har varit upptagen med att sitta på jobbet och hata livet. Utöver det har en grej som skulle in tagit all min tid. Björn har flyttat in i min gamla lägenhet i Malmö och tvingats handskas med tjejen från helvetet som bodde i den. johan e har blivit varnad av både statskunskapsprofessorer och lagerchefer för att han tar för långa raster. Ingen musik har haft kraft nog att dra upp oss ur träsket vi befunnit oss i. Julian Barnes "Arthur & George" var min enda frälsning, och så läste jag ut den.

Som tur är kommer då de pålitliga gamla trotjänarna Hot Chip och DFA och bjuder in oss till att gå på drömklubb tillsammans. För några år sedan så var DFA något av det bästa som fanns för mig. Men på sistone har de (förutom en dubbeldejt med LCD Soundsystem & Juan Maclean i Kalifornien i höstas) fadat lite i mitt minne. Det är skönt att höra att de fortfarande kan. Hot Chip har vi redan tjatat om så mycket här, så det känns onödigt att säga mer än att be er att kolla upp de redan tidigare postade Hot Chip-grejerna och att räkna ut att; Hot Chip hjärta DFA = Ace!

(På tal om grejer som är Ace, så måste jag nämna att en klubb med det förträffliga namnet Klubb Ace - som jag inte på något vis är inblandad i - har premiär imorgon lördag med favoriterna Nicolas Makelberge live och Johan Jacobsson i dj-båset. Jag måste också påpeka att jag aldrig har kallats Ace för att jag varit Ace (ty det har jag aldrig varit). Däremot hade jag enligt vissa samma frilla som Ace Ventura på gymnasiet. Förresten så är Utada Hikaru-låten bra! Ge den en chans trots att min text om den var i, uhm, kortaste laget...)

9 Comments:

At 20/1/06 14:13, Anonymous Anonym said...

Klubb Ace alltså. Coolt! Har bara en liten fråga. Var då? I Stockholm? Malmö? Tommelilla?

Själv är jag med och kör en likande klubb i GBG
Klubb Populär heter den.

 
At 20/1/06 14:18, Blogger johan e said...

hm, är folk helt plötsligt för lata för att klicka på länkar? i vilket fall önskar jag att jag kunde se makelberge ikväll, särskilt som differnet på blekingska är inställt!
låten är toppen med, och utada hikaru också!

 
At 20/1/06 14:51, Blogger johan said...

Tja Mattias!

Stockholm. Fast jag har alltså inget med den att göra. (Tyvärr?)

Jag har hört talas om Klubb Populär. (Är ni sugna på en trio kärleksdj:s så kommer vi att börja turnera land och rike runt till våren.)

 
At 20/1/06 17:17, Anonymous Anonym said...

Ja ja jag hittade sida där det stod stockholm till slut. En trio kärleksdjs alltså. Vi är redan en trio kärleksdj faktist. Men kom gärna och hälsa på på KP om ni har vägarna förbi GBG så skall jag sätta upp er på GL.

 
At 21/1/06 12:37, Blogger Viktor Sjöberg said...

"Men kom gärna och hälsa på på KP om ni har vägarna förbi GBG så skall jag sätta upp er på GL."

Vem är du, Timbuktu?

 
At 21/1/06 19:13, Anonymous Anonym said...

Johan Ace... du borde ta tag i ditt liv! Klippa dig och sluta jobba.

Säkra källor säger att du hatar ditt liv för mycket för ofta!
Peace out!

 
At 21/1/06 19:36, Blogger johan said...

E: Jag jobbar ju för att slippa jobba sen. You know. Den gamla paradoxen...

Men klippa mig ska jag. Peace.

 
At 21/1/06 19:43, Blogger johan said...

Jag tror dessutom att man måste kunna hata livet för allt vad det är värt ibland, för att verkligen kunna älska det på riktigt (de få gånger då det är möjligt) med.

 
At 26/1/06 09:48, Blogger Björn said...

Det är verkligen sant tror jag. Den här veckan hade aldrig känts så bra om inte slutet av helgen varit så dålig. När man tänker efter är det ganska många gånger man kan älska allt. Just nu gillar jag att titta ut på trafiken på dalaplan, undersöka vad ungdomsgängen pratar om runt Möllevången och bara faktumet att det är jättelätt att köpa tavlor i neon med vattenfall som rör sig och fågelljud där jag bor nu. När man toppar det med nätter på tex Crush och Retro och fantastiska vänner tror jag vi kommer få en fin vår. DEt ordnar sig alltid Ace.

 

Skicka en kommentar

<< Home