2005-11-29

The Durutti Column - Sketch For Summer


Efter bara en vecka som bloggare har tankarna på vad jag ska lägga upp härnäst tagit över mina tankebanor. När jag läser om en artist eller lyssnar på en låt tänker jag framför allt på om det är bloggvärt. Och jag verkar inte vara ensam om detta sätt att tänka. Ace har till exempel åkt till vårt östra grannland för att utforska den finska electropopscenen. Är detta ett problem eller inte? Jag orkar i alla fall inte posta något nytt idag utan bjuder på en av de låtar jag lyssnat allra mest på de senaste åren, Durutti Columns fantastiska Sketch For Summer.

4 Comments:

At 29/11/05 21:22, Blogger Björn said...

Känner igen de där tankarna. Jag blev skitirriterad idag när de mexikanska gästarbetarna borrade sönder vår anslutning ett tag precis när jag kom på en strålande låt. Den kommer inom kort för nu verkar de ha klistrat ihop den igen! Jag antar att det här inte är ett tecken på att jag är häftig men det gör inget.

 
At 29/11/05 21:33, Blogger Björn said...

Förresten är det nog inte ett problem men det kan diskuteras om det är hälsosamt. Jag blev så orolig att jag var tvungen att gå ner till stranden i flera timmar. Vi kan bilda en stödgrupp när alla är tillbaka i samma land igen.

 
At 2/12/05 19:40, Blogger johan said...

Jag hoppas att man nångång vänjer sig?

Iaf så är det rätt konstigt att Itunes tycker Durutti Column är rock.

 
At 2/12/05 23:42, Blogger Björn said...

iTunes är softwarevärldens svar på Comedy Central. Både Jens Lekman och Belle and Sebastian är rock bara så du vet.

 

Skicka en kommentar

<< Home