2006-08-09

Linus Loves - Waterfall

Linus Loves har förstått meningen med att krydda historien för att berika det ljuvliga, med små pusselbitar som tidigare saknats. Snälla Linus, dyk över musikhistorien. Lägg till trummor till de sånger man skulle vilja dansa fler danser till, förstärk refränger och skänk stråkar till de stråklösa och flöjter till de som saknar det, radera fåniga raprefränger från eurodiscosmycken och när ni ändå är i farten, skicka en laptop till Whitest Boy Alive.

Jag vet egentligen inte vilka de ursprungliga kompositörerna 10CC är, förutom ett band vars LPs alltid tycks befinna sig i backar på platser med namn som Mickes Skivhandel, men jag föreställer mig en grupp sorgsna bikers, sakta på väg mot en diner där Linus Loves tar paus från sin Greyhound med fruktdrinkar och våfflor. De slår sig sedan ner vid samma bord, trots att de andra är lediga, och kysser varandra samtidigt som små silverstjärnor av plast sakta börjar regna från taket. Musiken ökar i styrka. I'm gonna meet you on the corner...

7 Comments:

At 9/8/06 16:41, Blogger johan said...

Björn + internet = Sant ?

 
At 9/8/06 18:43, Blogger johan e said...

nej tyvärr. denna postning är ett resultat av gott sammarbete.

 
At 10/8/06 09:33, Anonymous Anonym said...

Du borde verkligen verkligen ta reda på mer om 10cc - ett av det tidiga sjuttiotalets allra bästa popband. "Sheet Music" och "How dare you?" är helt och hållet klassiska album där Stewart/Gouldmans hitkänsla krockar på ett fruktbart sätt med Godley/Cremes obändiga experimentlusta.

 
At 12/8/06 19:46, Blogger X said...

Hej!
Ett nördigt tips är att använda www.box.net istället för rapidshare när du postar låtar. Snyggare och bättre på alla sätt. Annars, trevlig blogg, hit kommer jag återkomma när jag behöver lite skön musik till min iPod.

 
At 12/8/06 19:49, Blogger X said...

Okey, nevermind, tryckte på lite fler länkar och upptäckte att du visste redan använde box.net. Mitt misstag.

 
At 13/8/06 16:08, Blogger Herman said...

Tack för tipset. Den har gått riktigt varm nu i helgen.

 
At 14/8/06 23:08, Anonymous Anonym said...

helt underbar låt
tackar½

 

Skicka en kommentar

<< Home