2005-11-23

Orup - Stockholm


Efter en alldeles för lång tids frånvaro så återkom "Stockholm" med Orup i våra öron igen, precis lagom till semestern. Det bästa av allt var att de fina människorna på Patsy förgyllde sommaren genom att tänka precis som vi!

På den här önskar jag mig en Billy-mix. Kan vi inte starta en insamling? En l'amour a trois-exclusive? Tänk vad han skulle kunna göra med trummaskinerna, med en lagom tjock syntmatta, med ett dansande housepiano. Det skulle lätt bli den finaste plasttrancen för framtiden. Absolut modern och samtidigt tidlös.

9 Comments:

At 23/11/05 13:08, Blogger johan e said...

alltså, för mig är "2" orups mästerverk. det kanske är guldutstyrseln på omslaget som gör det, jag vet inte.
Jag fick skivan i födelsedagspresent, kan ha varit när jag fyllde sju, och jag kan fortfarande alla låttexter.

 
At 23/11/05 13:27, Blogger johan said...

Jag kände inte till Orup så väl när jag var liten. Men däremot är jag rätt så sugen på att posta Mallorca-remixen på Magaluf, men jag vet inte om jag vågar än.

 
At 23/11/05 13:35, Blogger johan e said...

haha, fördelen med att vara tre admins är ju att den enskilde medlemmens dåliga omdöme snabbt kan döljas av de andra genom ett snabbt tryck på delete!

 
At 23/11/05 16:34, Blogger johan said...

Det är sant. Ett bombsäkert fallskärmssystem. Tur att alla av oss har god smak nog att gilla Orup.

 
At 23/11/05 19:07, Anonymous Anonym said...

Äsch, jag skulle aldris ta bort en låt som ni postat. JAg skulle få för dåligt samvete och dessutom är det ju bara lite fiffigt om det dyker upp oväntade saker.

 
At 24/11/05 10:35, Anonymous Anonym said...

I sleeven till Orups hitsamling så diskuterar han låtarna med Lokko. I kommentarerna om »Stockholm« så säger han något i stil med: »Jag läste en intervju där Pet Shop Boys sa att man bara behöver fyra av ackorden från 'Being Boring' för att göra en hit. Jag ville testa den teorin.« .. I rest my case. It's an epic.

 
At 24/11/05 13:35, Blogger johan said...

Billy, du har rätt som vanligt. Men frågan kvarstår fortfarande - ger du oss en remix? :)

 
At 27/11/05 07:48, Blogger Björn said...

Om den är episk nu så kan man ju bara ana hur episk remixen skulle bli. Monstruös. En milstolpe i Orups karriär som skulle få honom sluta göra låtar till Lena PH och förstå att det är 'Teddy' och 'Stockholm' jag vill ha.

 
At 30/11/05 15:35, Anonymous Anonym said...

Om ni hookar upp mig med Orup så lovar jag att fixa det. Men jag vågar inte ringa runt och sånt. Är för risig minglare för att kunna knyta kontakt via networking.

 

Skicka en kommentar

<< Home