2005-11-23

Honeydrips vs Otur-My apologies

Den svenska versionen av Postal Service skulle nog låta precis så här. Vocodrar ligger lätt oss varmare om hjärtat än vad det gör hos amerikanerna och vi har nog en tendens att vara lite mer sorgsna också. Jag hoppas att Honeydrips och Otur skickar saker till varandra med Posten just nu för det här briljanta samarbetet skulle kunna leda till en fin julklapp som du till exempel skulle kunna ge bort till din indiebror. Jag hoppas det händer mig.

Rättelse: Som en snäll läsare berättade för mig har den här låten gjorts helt utan vocoderinblandning så bli inte besviken när du hör den. Det är en annan hemlig effekt som om möjligt är ännu finare. Jag anser fortfarande att vi gillar vocodrar mer i Sverige än i USA och den åsikten kan ingen ta ifrån mig. Vi är aningens mer sorgsna också, med eller utan vocoder.

5 Comments:

At 23/11/05 22:07, Blogger Björn said...

Om någon har en sån här synt och vill sälja den till mig så vill jag lätt ha den. KOsta vad det kosta vill. Honeydripssynten är veckans instrument.

 
At 24/11/05 10:46, Anonymous Anonym said...

Men vafan, det är ingen vocoder i den här låten. Håll er till att skriva vad ni tycker om saker och strunta i tekniken som ni ändå inte har nån koll på.

 
At 24/11/05 13:54, Blogger johan said...

Vi ska genast reprimera Björn stenhårt och rulla honom genom Las Vegas i tjära och fjäder. Fast han blev nog bara till sig av lycka och passade på att hylla vocodern lite i allmänhet sådär. Förlåt att vi vilseledde!

 
At 27/11/05 08:47, Blogger Björn said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 27/11/05 08:48, Blogger Björn said...

Jag rullade mig själv i kära och fjädrar för det här såklart och låt mig rätta mig själv här och nu. "Någon slags effekt de lagt på rösten som jag ett tag trodde var vocoder men som uppenbarligen är någonting annat och det kommer jag vara ledsen för resten av livet ligger oss varmt om hjärtat osv" ska det naturligtvis vara. För att vara noga så gillar jag vocodrar också men jag ska konsultera en fackman innan jag uttalar mig nästa gång. Det lovar jag. Pinigt för mig. Förlåt.

 

Skicka en kommentar

<< Home